جرم گیری لباسشویی, ماشین لباسشویی, مقــــالات

جرم گیری لباسشویی

جرمگیری لباسشویی

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-k9pj4o’]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-iu3oew’ admin_preview_bg=”]

جرم گیری لباسشویی

استفاده مداوم از لباسشویی سبب ایجاد رسوبات می‌ شود که نحوه جرم گیری لباسشویی از مهم‌ترین نکاتی خواهد بود که بعد از استفاده مداوم ماشین لباسشویی باید به آن توجه داشته باشید.

زیرا اگر املاح و رسوب درون دستگاه تمیز نشود، به مرور سبب کند شدن عملکرد ماشین لباسشویی می‌ شوند و دستگاه را به طور کامل از کار می‌ اندازند.

رسوب موجود در آب سبب مسدود شدن منافذ ورودی و خروجی آب دستگاه می‌ شود و اجازه نمی‌ دهد که ماشین لباسشویی از عملکرد مناسبی برخوردار باشد.

جرم و یا رسوب ایجاد شده در داخل لباسشویی شما به مرور زمان و پس از بارها شستشو در داخل دیگ و یا درون لاستیک دور درب به وجود می آید، البته اگر هر دو ماه یکبار رسوب زدایی و جرم گیری ماشین لباسشویی را انجام دهید، این اتفاق روی نخواهد داد.

علاوه بر جرم و رسوب ایجاد شده در داخل لباسشویی شما، باکتری ها و قارچ ها نیز تولید می شوند که این امر می تواند به بروز بیماری های پوستی در افراد حساس، مشکلات بهداشتی و نیز بیماری کودکان و نوزادان بی انجامد.

بنابراین رسوب زدایی لباسشویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا درنهایت رسوب و جرم ماشین لباسشویی شما بر کارکرد صحیح آن موثر بوده و افت عملکرد دستگاه را به دنبال دارد.

در ادامه نحوه جرم گیری لباسشویی و ساخت محلولی ضد جرم به صورت سنتی را به طور کامل شرح میدهیم.

استفاده از محلول و نحوه جرم گیری لباسشویی

برای تهیه محلول جرم گیر لباسشویی، ابتدا مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید و خوب هم بزنید تا جوش شیرین درون آب حل شود.

حال جوش شیرین را درون دیگ لباسشویی بریزید و دیگ را بچرخانید تا محلول به تمامی قسمت‌ های درونی دیگ نفوذ کند.

سپس یک ظرف سرکه درون لباسشویی بریزد و عمل چرخاندن دیگ لباسشویی را مجددا تکرار کنید.

این کار سبب می‌ شود که تمامی املاح از درون دستگاه پاکسازی شوند و جرم گیری ماشین لباسشویی به طور کامل صورت بپذیرد.

بعد از انجام عمل جرم گیری، حالت شستشوی با آب گرم را برای ماشین لباسشویی تنظیم کنید، تا جرم‌ ها از طریق شیلنگ تخلیه از دستگاه خارج شوند.

اما این روش‌ های سنتی همیشه هم نمی‌ توانند مؤثر واقع شوند، به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌ کنیم که از نمایندگی مجاز تک ریپیر، جرم گیر ماشین لباسشویی را تهیه کنید و طبق دستور العمل درون ماشین لباسشویی بریزید.

این امر سبب می‌ شود که ماشین لباسشویی کمتر دچار رسوب و جرم شود و جرم گیری لباسشویی به صورت استاندارد صورت بگیرد.
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-nkism0′]
[av_image src=’https://takrepair.com/wp-content/uploads/نحوه-جرم-گیری-لباسشویی.jpg’ attachment=’20426′ attachment_size=’full’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” title_attr=” alt_attr=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-mbgx9k’ admin_preview_bg=”][/av_image]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-eidbpk’]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-cgnfl4′ admin_preview_bg=”]

نشانه هایی که زمان جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی را اطلاع می دهند:

باقی ماندن کثیفی و آلودگی های البسه شما در داخل لباسشویی، موجب تولید و تکثیر انواع باکتری و قارچ های بیماری زا در لباسشویی می گردد. به همین دلیل، در این مواقع بوی بدی از داخل لباسشویی به مشام خواهد رسید. علاوه بر آن، عملکرد و کارایی لباسشویی شما کاهش یافته و لباسهای کثیفی که در لباسشویی انداخته می شوند، همانند گذشته کاملا تمیز نخواهند شد و اصطلاحا چرک مرده می شوند. اینها برخی از نشانه هایی است که شما را از رسوب و جرم داخل لباسشویی آگاه ساخته و جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی را ضروری می سازند. اما توصیه می شود که اجازه ندهید کار به اینجا کشیده شده و عمل جرمگیری لباسشویی خود را هر دوماه یکبار و حتی هر ماه انجام دهید.

نحوه جرم گیری لباسشویی و رسوب زدایی با محلول خانگی:

برای جرم گیری ماشین لباسشویی خود می توانید از دو راه اقدام نمایید. ابتدا روش اول که به کمک جوش شیرین، سرکه و آب داغ انجام می گیرد را توضیح می دهیم. این مواد به راحتی در دسترس شما بوده و در بسیاری از منازل پیدا می شوند.
ابتدا مقداری جوش شیرین و آب به اندازه یک پیمانه از هر کدام را درون دیگ خالی لباسشویی ریخته و سپس به اندازه دو پیمانه سرکه اضافه می کنیم. سپس با انتخاب برنامه معمول لباسشویی اجازه می دهیم تا سیکل شستشو اجرا شود. پس از پایان برنامه لباسشویی درب آن را باز کرده و به کمک یک اسفنج دیگ و دیواره های آن را تمیز می کنیم. همچنین با اسفنج لاستیک دور درب ماشین را نیز تمیز می کنیم تا باکتری ها وقارچ هایی که احتمالا در آنجا باقی مانده اند را از بین ببریم. با اینکار جرم گیری و رسوب زدایی داخل لباسشویی و لاستیک دور درب به خوبی انجام می شود.

می توانید برای نتایج بهتر و در صورت داشتن اطلاع از چگونگی باز کردن لاستیک درب لباسشویی از بدنه، آن را باز کرده و به خوبی بشویید و اجازه دهید تا خشک شود. اضافه بر آن می توانید محفظه جاپودری را نیز از لباسشویی جدا کرده و آن را نیز کاملا بشورید.
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-h5s948′]
[av_image src=’https://takrepair.com/wp-content/uploads/جم-گیری-لباسشویی.jpg’ attachment=’20427′ attachment_size=’full’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” title_attr=” alt_attr=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-fqkrdk’ admin_preview_bg=”][/av_image]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-80vreg’]

[av_textblock size=’17’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-5c3jaw’ admin_preview_bg=”]
اگر قطعات درونی ماشین لباسشویی دچار رسوب شده‌ اند و دیگر لباسشویی قابل استفاده نیست، با نمایندگی مجاز تک ریپیر تماس بگیرید.

تا کارشناسان فنی نمایندگی در اسرع وقت در محل حاضر شوند و با استفاده از جرم گیر لباسشویی و رسوب زدایی مشکل شما را برطرف نمایند.

جرم در لاستیک لباسشویی

اگر لاستیک لباسشویی در اثر ازدیاد جرم لباسشویی مستهلک شده باشد، باید لاستیک لباسشویی در اسرع وقت تعویض شود.

همچنین اگر محفظه ورودی یا خروجی در اثر زیاد شدن جرم ماشین لباسشویی مسدود شده باشد، باید ماشین لباسشویی به طور کامل باز شود و محفظه ورودی و خروجی لباسشویی جهت حرکت آب پاکسازی شود.

این امر نیاز به دانش ویژه‌ ای برای عیب یابی و تعمیر لباسشویی دارد، بنابراین اگر با روش‌ های خانگی و استفاده از جرم گیر ماشین لباسشویی، موفق به جرم گیری ماشین لباسشویی نشده‌ اید.

به هیچ عنوان به قطعات داخلی لباسشویی، مانند لگن دستگاه دست نزنید و این امر را به کارشناسان فنی نمایندگی مجاز لباسشویی بسپارید.

تا تمامی قطعات لباسشویی به طور کامل بررسی شوند و مشکلات مربوط به کند شدن روند ورود و خروج آب به درون دستگاه، مورد بررسی قرار بگیرد.

وجود جرم ماشین لباسشویی، سبب ایجاد بوی نامطبوع درون دستگاه می‌ شود و ممکن است در طول استفاده مداوم، لکه‌ هایی نیز بر روی لباس‌ ها مشاهده شود.

بنابراین به شما توصیه می‌ کنیم تا حد امکان هر چند وقت یکبار عمل جرم گیری لباسشویی را با محلول مخصوصی که از نمایندگی مجاز لباسشویی تهیه کرده‌ اید، انجام دهید.

تا ماشین لباسشویی در طول استفاده مداوم با مشکل جدی مواجه نشود و درست همانند روز اول کار کند، بر طرف کردن رسوب لباسشویی کاریست که اگر صورت نگیرد به دستگاه شما ضرر وارد مینماید.

راه های ارتباطی با ما

با تماس با شماره های موجود یا پر کردن فرم زیر و شرح خرابی دستگاه میتوانید به صورت رایگان مشاوره بگیرید و یا با ثبت سفارش خود تکنسین های ما برای مشکل دستگاه شما به منزل شما اعزام شوند.

شماره های تماس:

021-88592650

021-44287993

021-55810742

021-33142528

021-77166615

[gravityform id=”5″ title=”true” description=”false” ajax=”true”]

[/av_textblock]

[/av_one_full]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *