تعویض فیلتر ساید بای ساید مابه

تعویض فیلتر ساید بای ساید مابه

تعویض فیلتر ساید مابه

تعویض فیلتر ساید بای ساید مابه ، نحوه تعویض فیلتر ساید مابه

در این مقاله سعی داریم تا با نحوه تعویض فیلتر ساید مابه را با شما را آشنا کنیم تا بدون نیاز به تعمیر کار خودتان برای تعویض فیلتر ساید بای ساید مابه اقدام کنید و چون هر 6 ماه یکبار باید این تعویض صورت بگیرد بهتر است حتما روش آن را یاد بگیرید تا در هزینه هایتان صرفه جویی هم کرده باشید.

ساید بای ساید مابه یکی از بهترین یخچال های حال حاضر در دنیا می باشد. Mabe شرکت تولیدات لوازم خانگی در مکزیکوسیتی می باشد که محصولات خانگی خود را به سراسر جهان صادر می کند. یکی از مهم ترین محصولات این شرکت تولیدات یخچال و ساید بای ساید  می باشد.

نحوه تعویض فیلتر ساید مابه

نحوه تعویض فیلتر ساید مابه

انواع فیلتر برای تعویض فیلتر ساید مابه

فیلترهای MWF که با نام فیلتر لیوانی مابه شناخته می شوند.

فیلترهای گروه MSWF که با نام فیلتر موشکی مابه شناخته می شوند.

فیلترهای سری RPWFE که به عنوان فیلتر بلند مابه و فیلتر موشکی مابه یا فیلتر باریک موشکی مابه شناخته می شوند.

این فیلترها دارای تاییدیه NSF می باشد.این فیلترها آلاینده های شیمیایی، کلر و ترکیبات کلر، طعم و بوی آب، سرب، جیوه،  و آلاینده های دیگر را حذف می نمایند .

توصیه می شود که فیلتر را هر شش تا دوازده ماه یکبار تعویض نمایید.با این حال اگر می خواهید کیفیت آب تصفیه شده بیشتر باشد توصیه می شود از فیلتر بیرونی که به شلنگ آب ورودی به یخچال متصل می گردد استفاده کنید.

هنگامی که چراغ فیلتر روش می شود ، فیلترها باید عوض شوند :

مدل های دیجیتالی ( یخچال های دارای پنل دیجیتالی ) : یک پیام روی صفحه LCD ظاهر می شود که جهت یادآوری تعویض فیلتر ساید مابه می باشد و چراغ فیلتر به رنگ نارنجی تبدیل می شود .

مدل های غیر دیجیتال ( فاقد پنل دیجیتالی ) : یک چراغ نشانگر برای رو كارتریج فیلتر آب وجود دارد. این چراغ به طیف رنگ نارنجی تبدیل خواهد شد تا به شما بگوید که شما به زودی باید فیلتر را تعویض نمایید .

زمان تعویض فیلتر ساید بای ساید

بو و طعم آب عوض شده:

اگر تازه فیلتر را تعویض کرده اید این مشکل حادی نیست چون وقتی فیلتر عوض میشود کار فیلتراسیون آب شروع میشود و ممکن است احساس کنید که طعم آب عوض شده نگران نباشید چون فیلتر تازه است طعم بیشتری میدهد که بعد از مدتی به حالت عادی بر میگردد و آشامیدن این آب مشکلی به وجود نمی آورد.

ولی اگر چند ماهی  از نصب فیلتر گذشته و طعم آب عوض شده حتما فوری فیلتر را تعویض کنید. در این مقاله نحوه تعویض ساید مابه را به طور کامل توضیح داده ایم.

فشار آب یخچال کم شده:

 فشار آب از خروجی جلوی یخچال کم شده باید اول شیر آب ورودی به یخچال را چک کنید که نیمه بسته نباشد بعد شلنگهای ورودی از شیر آب تا یخچال را چک کنید این شلنگ ها شاید از مسیر زیر کابینت ها یا از پشت وسایل دیگر مانند لباسشویی ماشین ظرفشویی عبور کرده باشد و آنجا تا خورده و فشار آب کم شده این موارد را اگر چک کردید و مشکل برطرف نشد باید فیلتر راعوض کنید

آب یخچال قطع شده

این مشکل نیز میتواند دقیقا عین موارد بالا باشد حتما ورودی آب و شلنگ ها را چک کنید اگر مشکل از آنها نبود فیلتر مسدود شده این به مرغوبیت و کیفیت فیلتر و آب مصرفی شما دارد اگر فیلتر کیفیت خوبی نداشته باشد بعد از کم شدن فشار آب یخچال کاملا قطع میشود .

آب لیوان اول گرم است :

هنگامی که به تازکی فیلتر را تعویض می کنید  اگر مدل فیلتر یخچال شما داخلی یا بیرونی است باید چندین ساعت به آن زمان بدهید که آب مخزن داخلی و فیلتر خنک شود ولی در بعضی از مدل ها دیگر داخل یخچال مخزن وجود ندارد و فیلتر هم پشت دستگاه وصل میشود که شما آب خنک زیادی ندارید فقط به اندازه ۱ یا ۲ لیوان بیشتر نیست و آن هم فقط مسیر شلنگ هایی است که داخل یخچال عبور کرده تا به جلوی دستگاه برسد .

آب سیاه رنگی از فیلتر خارج شد:

 ساختار فیلتر یخچال چند مرحله دارد یکی از آن مراحل عبور آب از کربن است . وقتی فیلتر نو جایگزین قدیمی میشود چون اولین بار است که آب از فیلتر عبور می کند مقداری از کربن با آن خارج می شود نگران نباشید این کربن برای شما مضر نیست سعی کنید بعد از تعویض فیلتر به اندازه ۳ پارچ آب از آن خارج کنید میتوانید این آب را داخل سینک ظرفشویی بریزید و یا حتی داخل گلدان های منزل بریزید چون مشکلی پیش نمی آید.

تعویض فیلتر ساید بای ساید مابه

تعویض فیلتر ساید بای ساید مابه

فشار آب منظم نیست قطع و وصل می شود

بعد از تعویض فیلتر ممکن است فشار آب منظم نباشد . این به خاطر هوای داخل شلنگ ها و فیلتر است پدال آب را برای مدت ۱ تا ۲ دقیقه نگه دارید تا آب و هوا کاملا خارج شود و به حالت نرمال برگردد.

نحوه تعویض فیلتر ساید بای ساید مابه

1 : در ابتدا شیر ورودی آب یخچال را ببندید .

2 : در صورتیکه قبلا فیلتر بیرونی داشته اید واشر به رنگ قرمز را با انگشت شصت گرفته و سپس دو سر لوله را بیرون بکشید و در غیر این صورت لوله را با قیچی برش دهید .

3 : فیتینگها را داخل قرار دهید و محکم کنید .

4 : لوله ای که از شیر آب آمده را داخل سمت راست فیلتر تصفیه آب وارد کنید و سپس شیر آب را باز کنید و یک ظرف بزرگ زیر آن قرار دهید تا آب سیاه ناشی از کربن داخل فیلتر از آن خارج شود و مجددا شیر آب را بسته و این کار را در سمت چپ فیلتر تکرار نمایید .

5 : در نهایت شیر آب را باز کنید .

6 : این نکته را در نظر داشته باشید بعد از تعویض فیلتر ساید مابه ، تصفیه آب بیرونی یا داخلی یخچال ساید بای ساید چراغ تعویض فیلتر روشن میشود و برای از بین بردن این ارور یخچال ساید بای ساید شما نیاز به ریست دارد .

اگر تخصص و مهارت کافی برای تعویض فیلتر ساید بای ساید مابه را ندارید به شما پیشنهاد میکنیم تا با شرکت تک ریپیر تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان تکنسین مربوط به تعویض فیلتر ساید مابه را به منزل شما اعزام نمایند.

اما با کمی مهارت و خواندن این مقاله نحوه تعویض فیلتر ساید مابه میتوانید به راحتی آن را تعویض کنید.

با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما با بررسی مشکل ساید بای ساید شما تکنسین مربوطه را برای تعویض فیلتر ساید بای ساید مابه به محل مورد نظر شما اعزام میکنند.
02122737566
02144287993
[gravityform id=”5″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *