فیلتر ساید, مقــــالات

آموزش تعویض فیلتر ساید

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-pimj4′]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-1yf1c’ admin_preview_bg=”]

نحوه تعویض فیلتر ساید ، آموزش تعویض فیلتر ساید

نحوه تعویض فیلتر ساید و آموزش تعویض فیلتر ساید را در ادامه مقاله یاد میگیرید و در صورت مهارت میتوانید خودتان فیلتر آب ساید بای سایدتان را تعویض کنید.

معمولاً بیشتر افراد به دلیل آن که فکر می‌کنند تعویض فیلتر ساید بای ساید کار دشواری است، با متخصصان فنی تماس می‌گیرند و از آن‌ها می‌خواهند که به منزلشان آمده و این کار را برایشان انجام دهند.

اما باید گفت که نحوه تعویض فیلتر ساید برای تصفیه آب کار چندان سختی هم نیست و شما می‌توانید با انجام کارهایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، خودتان این کار را انجام دهید.

در سايد باي سايد هاي امروزي فيلتر هاي تصفيه آب طراحي شده كه بسيار مزاياي زیادی دارند.

اكثر سايد باي سايدهاي امروزي از قبيل جنرال الكتريك – فريجيدر- سامسونگ – الجي- بكو- مابه- كنوود و…

داراي دو فيلتر يك فيلتر داخلي و يك فيلتر كمكي يا بيروني ميباشند كه فيلتر كمكي بيروني قبل از ورود آب بر روي سايد نصب ميشود و اجازه ورود املاح سخت و مضر را به دستگاه نميدهد و فيلتر داخلي كار تصفيه نهايي آب را انجام ميدهد.

اما بعضي از سايد باي سايد ها همانند دوو- اسنوا داراي یک فيلتر بيروني ميباشند و يك مرحله آب را تصفيه ميكنند.

اكثر كساني كه به فكر سلامتي خود و خانواده هستند با اين همه معضل وجود نيترات و…

در آب بر روي سايد باي سايد خود علاوه بر فيلتر يك دستگاه تصفيه در زير سينک نصب كرده و يك انشعاب به سايد ميدهند تا هم مصرف آب خانگي خود را از آن تامین کنند هم آب ورودی به ساید خود را کاملاً تصفیه کنند.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://takrepair.com/wp-content/uploads/تعویض-فیلتر-ساید-1.jpg’ attachment=’19226′ attachment_size=’full’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” title_attr=” alt_attr=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-guwb4′ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kcbngwhi’ admin_preview_bg=”]

در اروپا و كشور هاي پيشرفته براي انجام هر كار تخصصي و هرچند ابتدايي از كارشناس و متخصص مربوطه استفاده ميشود.

اما در كشور ايران اين موضوع كاملأ رعايت نميشود به طور مثال افرادي كه خود فيلتر سايد ميخرند و آن را تعويض ميكنند

از جنس فيلتر هاي نامرغوب استفاده ميكنند كه احتمال آسيب رسيدن به دستگاه وجود دارد و موضوع بسيار مهمتر اينکه امكان دارد به دليل استفاده از مواد نامناسب داخل فيلتر به بدن انسان هم آسيب برسد باید نحوه تعویض فیلتر ساید را بلد باشید در این مقاله آموزش تعویض فیلتر ساید را به صورت ساده آموزش داده ایم.

رعايت اين نكات و نكات ريز ديگر بسيار موثر است و بهتر است براي انجام هر كار حتي با پرداخت کمی هزينه بيشتر كار را به متخصص سپرد تا هم كار به نحو احسن انجام شود و هم چرخ كار و اقتصاد بچرخد.

نحوه تعویض فیلتر ساید بای ساید

معمولاً فیلترهای تصفیه آب ساید هر ۵ یا ۶ ماه یک‌بار باید عوض شوند. از آنجایی که معمولاً افراد به دلیل مشغله‌‌های ذهنی مختلف نسبت به زمان سپری شده بی توجه هستند، سازندگان یخچال ساید یک چراغ مخصوص برای عملکرد فیلتر در نظر گرفته‌اند که وقتی نزدیک به زمان تعویض فیلتر میرسد رنگ سبز آن عوض میشود.

 بعد از انتخاب درست مدل فیلتر و خرید فیلتر ، قبل از هر چیز باید شیر آب ورودی به یخچال ساید را ببندید.

سپس جای فیلتر را با توجه به دفترچه راهنمای یخچال پیدا کرده و آن را به اندازه یک ربع دور کامل در خلاف عقربه‌‌های ساعت بچرخانید. با این کار فیلتر از جای خود جدا می‌شود و شما می‌توانید آن را از محفظه مخصوص بیرون بکشید.

حالا نوبت قرار دادن فیلتر جدید به درون محفظه مخصوص است؛ فیلتر جدید را به داخل محفظه هدایت کرده و آن را در جهت برعکس چرخش اول، یعنی هم جهت با عقربه‌‌های ساعت به اندازه یک ربع دور کامل بچرخانید.

[/av_textblock]

[/av_one_full][av_image src=’https://takrepair.com/wp-content/uploads/آموزش-تعویض-فیلتر-ساید.jpg’ attachment=’19228′ attachment_size=’full’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” title_attr=” alt_attr=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-guwb4′ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” aria_label=” av_uid=”]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kcbo21t3′ admin_preview_bg=”]

آموزش تعویض فیلتر ساید بای ساید

  • مرحله اول:

در ابتدا فیلتر آب یخچال خود را پیدا کنید. در بیشتر ساید بای ساید ها ، فیلتر آب در قسمت مشبک پایین یخچال قرار دارد. همچنین ممکن است فیلتر آب در پشت گوشه بالای سمت راست یخچال قرار داشته باشد.

بستگی به مدل ساید بای ساید شما دارد با پیدا کردن فیلتر، یک دکمه خواهید دید که فیلتر  را آزاد می کند.

  • مرحله دوم:

فیلتر قدیمی یخچال خود را جدا کنید. بسته به مدل ساید بای سایدتان ، این کار را با دو روش می توانید انجام دهید. برای مدل هایی که فیلتر آن ها دارای کلاهکی ست که یک چهارم دور کامل می چرخد، فیلتر یخچال را با چرخاندن دکمه در خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید.

برای این کار ممکن است به آچار نیاز پیدا کنید. وقتی که کلاهک در موقعیتی عمودی ست، آن را بکشید تا فیلتر را جدا کنید.

کلاهک فیلتر را از کارتریج فیلتر جدا کنید و در یک جای مطمئن قرار دهید. ازاین کلاهک برای فیلتر جدید نیز استفاده خواهید کرد.

اگر کلاهک فیلتر یخچال شما دارای کلاهکی ست که دکمه ای دارد که باید آن را فشار دهید، دکمه را بعد از کلاهک فشار دهید و همزمان فیلتر آب را بکشید تا آن را جدا کنید. برای آزاد کردن کلاهک، در خلاف جهت عقربه های ساعت آن را بچرخانید تا از فیلتر جدا شود.

کلاهک را در جایی مطمئن نگه داری کنید تا دوباره از آن استفاده کنید. وقتی فیلتر را از یخچال جدا کنید، ممکن است آب از آن چکه کند.

برای جلوگیری از چکه کردن آب، فیلتر را در وضعیت عمودی بگیرید. فیلتر قدیمی را روی حوله ای قرار دهید تا آب را جذب کند.

  • مرحله سوم:

فیلتر جدید را از بسته بندی اش باز کنید و کارتریج را تعویض کنید. اگر فیلتر شما دارای کلاهکی ست که یک چهارم دور می چرخد، به راحتی آن را روی فیلتر جدید بلغزانید.

اگر کلاهک فیلتر یخچال شما دارای دکمه ای بود که باید آن را فشار می دادید، فیلتر و کلاهک را بر روی هم تنظیم کنید و کلاهک را بپیچانید تا صدای جا افتادن آن را بشنوید.

  • مرحله چهارم:

کلاهک فیلتر را در جای خود قرار دهید. در کلاهک هایی که یک چهارم دور می چرخند، مطمئن شوید که فیلتر در حالت عمودی قرار دارد.

فیلتر را در جایش قرار دهید و مراقب باشید که بیش از حد آن را محکم نپیچید. کلاهک را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا صدای جا افتادنش شنیده شود.

در فیلترهایی که کلاهکشان دارای دکمه است، فیلتر را در جایگاهش تنظیم کنیدو با جا افتادن فیلتر در جایگاهش، صدایی خواهید شنید.

  • مرحله پنجم:

دو یا چند گالن آب را از فیلتر جدید عبور دهید تا هر گونه اثری از کربن را از بین ببرید.

این کار کمتر از پنج دقیقه زمان می برد و مانع اسپری شدن آن از دیسپنسر می شود. همچنین این کار ناخالصی های تشکیل شده در هنگام تولید در کارخانه را از بین می برد.

  • مرحله ششم:

یک نوار چسب بر روی بدنه خارجی فیلتر قرار دهید و تاریخ تعویض آن را رویش بنویسید. با این کار می توانید به یاد داشته باشید که نوبت بعدی تعویض آن چه زمانی ست. اگر یخچال شما دارای چراغ نشانگر زمان تعویض فیلتر است این کار مرحله را نادیده بگیرید.

  • مرحله هفتم :

چراغ نمایشگر را ریست کنید. نحوه ریست کردن یخچال در دفترچه راهنمای آن شرح داده شده است. در بیشتر مدل ها، باید دکمه ریست را چند با فشار دهید یا آن را چند ثانیه نگه دارید.

آموزش تعویض فیلتر ساید را به صورت کامل توضیح دادیم تا خودتان به راحتی بتواید فیلتر را تعویض کنید.

در صورتی که فکر میکنید نمیتوانید خودتان این کار را انجام دهیدبا شماره های شرکت تک ریپیر تماس بگیرید تا تکنسین های ما در کوتاه ترین زمان برای تعویض فیلتر ساید شما اقدامات لازم ر انجام دهند.
[/av_textblock]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kcbp8kp1′ admin_preview_bg=”]

با پرکردن فرم زیر و ثبت سفارش تکنسین های ما در کوتاه ترین زمان برای تعویض فیلتر شما به محل مورد نظر اعزام میند:

02144287993

02188592650

[gravityform id=”5″ title=”true” description=”false” ajax=”true”]
[/av_textblock]

[/av_one_full]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *